یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

روياي 5G ماه آينده محقق مي‌شود

5g

جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶:۰۰


دو غول فناوري کره‌اي و چيني اعلام کردند که ماه آينده در کنگره جهاني موبايل به طور رسمي از گوشي‌هاي مجهز به فناوري 5G رونمايي خواهند کرد.

وايمکس نيوز- دو شرکت ال‌جي و هوآوي اعلام کردند که آماده معرفي گوشي‌هاي هوشمند خود در کنگره جهاني موبايل هستند.

اين دو شرکت در سال 2018 اعلام کردند که در حال کار بر روي گوشي‌هاي 5G هستند و قرار است اين گوشي‌ها در سال 2019 عرضه شوند.

حالا به نظر مي‌رسد که ما آنها را خيلي زود خواهيم ديد، چرا که اين شرکت‌ها اولين گوشي‌هايي را که مطابق با استانداردهاي 5G هستند در کنگره جهاني موبايل که در ماه فوريه در بارسلونا اسپانيا برگزار مي‌شود، به نمايش درآورند.

شرکت هوآوي اعلام کرده است که يک گوشي هوشمند 5G را با صفحه نمايش قابل انعطاف و تاشو در رويداد 5G که در پکن برگزار مي‌شود، رونمايي مي‌کند.

اين شرکت چيني اين موضوع را که در حال توسعه يک تلفن همراه 5G قابل انعطاف است، مخفي نگه نداشته است اما "ريچارد يو" رئيس شرکت هوآوي در ماه اکتبر سال گذشته گفته بود که اين محصول هنوز آماده استفاده مشتريان نيست.

در حالي که مشخص نيست هوآوي از ماه فوريه تاکنون چقدر در توسعه اين گوشي پيشرفت داشته است، احتمالا نمونه اوليه آن را در رويداد پکن مشاهده خواهيم کرد.

شرکت ال‌جي هم برخي از جزئيات را در مورد گوشي 5G خود منتشر کرده است که در آن تاييد کرده که اولين گوشي 5G خود را با همکاري شرکت "Sprint" در آمريکا معرفي مي‌کند.

در قلب اين گوشي يک پردازنده Snapdragon 855 مي‌تپد که مي‌تواند که عملکرد آن در مقايسه با دستگاه‌هاي فعلي 45 درصد افزايش يافته است. همچنين داراي يک باتري 4000 ميلي‌آمپرساعت است که از باتري‌هاي ال‌جي‌ V40 و آيفون X و اکثر باتري‌هاي گوشي‌هاي امروزي ظرفيت بيشتري دارد. پردازشگر سريع‌تر براي عملکرد مناسب با سرعت 5G  از ديگر الزامات اين گوشي‌هاست و از آنجا که گوشي بايد هر دو سيگنال LTE و 5G را پردازش کند، بايد باتري پرظرفيت‌تر استفاده شود.

علاوه بر اين ال‌جي اعلام کرده است که اين دستگاه مجهز به فناوري خنک‌کننده "لوله گرما"(Heat Pipe) بهتر و بزرگتري است تا حتي اگر اتصال 5G براي مدت زمان طولاني برقرار بود مانع از گرم شدن بيش از حد دستگاه شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو